Відповідно до статті 3 Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» дія Закону не поширюється на будь-яку підтримку господарської діяльності, пов’язаної, зокрема, з наданням послуг, що становлять загальний економічний інтерес, у частині компенсації обґрунтованих витрат на надання таких послуг.

Для того, щоб компенсація витрат суб’єкта господарювання, пов’язаних із наданням послуг, що становлять загальний економічний інтерес, була обґрунтованою і не вважалася державною допомогою, повинні задовольнятися чотири сукупних критерії, викладені у рішенні Європейського суду від 24.07.2003 № 280/00 Altmark Trans Gmbh, Regierungsprasidium Magdeburg v Nahverkehrsgesell – schaft Altmark Gmbh.

Отже надавачу необхідно забезпечити контроль за тим, щоб:

1)     суб’єкт господарювання здійснював свою діяльність згідно з укладеним договором або іншим документом, предметом якого є перевезення пасажирів міським електричним транспортом, який чітко встановлює та визначає зобов’язання суб’єкта господарювання з обслуговування населення;

2)     з метою уникнення надмірної компенсації, її обчислення здійснювалось відповідно до  Методики розрахунку компенсації на надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, затвердженої з урахуванням частини четвертої статті 263 Угоди, а також додатку до Регламенту (ЄС) № 1370/2007 Європейського Парламенту і Ради від 23.10.2007 про громадські послуги пасажирських перевезень залізничним і дорожнім транспортом, в якій чітко визначені:

  • параметри, на підставі яких розраховується та переглядається компенсація за надання послуг із перевезення пасажирів міським електричним транспортом, враховуючи, що сума компенсації не повинна перевищувати суми, необхідної для покриття чистих витрат (чистої фінансової різниці) між понесеними витратами та отриманими доходами суб’єкта господарювання при наданні вказаних послуг, з урахуванням розумного рівня прибутку; крім того, необхідно врахувати структуру та розмір тарифів, установлених відповідно до законодавства;
  • заходи щодо уникнення надмірної компенсації та її повернення у випадку надання;

3) обчислення рівня необхідної компенсації здійснювалось на основі аналізу витрат, які є типовими для цього суб’єкта господарювання, який належним чином забезпечений транспортними засобами для здійснення послуг перевезення пасажирів міським електричним транспортом, враховуючи відповідний дохід підприємства та розумний прибуток. 

У разі, коли критеріїв Altmark не дотримано, захід державної допомоги потребує проведення Комітетом оцінки допустимості державної допомоги під час надання послуг перевезення пасажирів міським електричним транспортом на відповідність Регламенту (ЄС) № 1370/2007 Європейського Парламенту і Ради від 23 жовтня 2007 року про громадські послуги пасажирських перевезень залізничним і дорожнім транспортом.