В ЄС через високі витрати виробництво вугілля, як правило, неможливе без державної допомоги. У той же час виробництво відновлюваної енергії стає все дешевшим. Більше того, ЄС має на меті досягти вуглецевого нейтралітету до 2050 року. Як наслідок, невеликий внесок субсидованого вугілля в загальну енергетичну суміш більше не виправдовує підтримку вугільних субсидій для забезпечення постачання енергії в Союзі. Тому в даний час можливості надання державної допомоги вугільній галузі обмежені.
В Україні ситуація інша, і, таким чином, встановлюються спеціальні критерії допустимості державної допомоги, тобто: Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання у вугільній галузі.
Державна допомога може бути надана для таких цілей:
A. Допомога пов’язана з закриттям вугільних шахт
ПОТРІБЕН ПЛАН ЗАКРИТТЯ
B. Допомога, пов'язана з поточним виробництвом
ПОТРІБЕН ПЛАН ДОВГОСТРОКОВОГО РОЗВИТКУ
План закриття та План довгострокового розвитку повинні
забезпечувати щорічне зменшення загальної суми допомоги.
Крім того, допомога на закриття шахт та доступ до запасів вугілля може надаватися до 1 вересня 2022 року.
Допомога на закриття шахт
Допомога на покриття виняткових витрат
Допомога на початкові інвестиції (заходи щодо технічного переоснащення та модернізації)
Допомога на поточне виробництво (для покриття поточних виробничих витрат)
Допомога вугільній галузі підлягає контролю за державною допомогою, що вимагає попереднього повідомлення про план закриття та план довгострокового розвитку Антимонопольному комітету України (АМКУ), щоб вирішити, чи є така допомога допустимою згідно з правилами державної допомоги.
ДОКУМЕНТИ