Зазвичай економічне зростання забезпечується тоді, коли більш ефективні та технологічно розвинені підприємства ростуть за рахунок тих, що є менш ефективними або мають застарілу продукцію. Вихід з ринку менш ефективних підприємств дає можливість їх більш ефективним конкурентам розширюватися.
Допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію дозволяє вижити суб’єктам господарювання, які перебувають у важкому фінансовому становищі, інакше вони зникнуть з ринку. Отже, допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію вважається такою, що найбільше спотворює конкуренцію. Тим не менше, іноді, незважаючи на негативний вплив на конкуренцію, державні органи вирішують, що збереження існування суб’єктів господарювання у скруті є важливим.
Допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію може надаватися лише компаніям, які перебувають у фінансових труднощах, визначених Постановою Кабінету Міністрів про критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та та реструктуризацію (критерії допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання ).
Суб’єктам господарювання слід дозволяти отримувати допомогу за цими критеріями лише один раз протягом 10 років (принцип "один раз, останній раз"). Це потрібно для того, щоб дійсно допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію була вийнятковою. Компанії, які мають постійні проблеми і потребують багаторазової допомоги на відновлення платоспроможності / реструктуризації, повинні вийти з ринку і замінити їх більш ефективними суб'єктами господарювання. У цьому контексті надзвичайно важливо, щоб плани реструктуризації підприємств, які отримують допомогу на реструктуризацію, були надійними та життєздатними. Вони повинні визначити джерела проблем та інструменти, які можуть бути використані як засоби правового захисту. Успіх реструктуризації не може залежати від обставин, на які бенефіціар не впливає.
Відповідно до критеріїв допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання, цей вид допомоги не може надаватися підприємствам, які:
Допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію підлягає контролю, що вимагає попереднього повідомлення про всі нові заходи допомоги, тобто програми державної допомоги або індивідуальні заходи допомоги, що випливають із відповідної правової основи надання допомоги (наприклад, проекти актів, положень, рішень, контрактів, постанови, розпорядження, накази) до Антимонопольного комітету України (АМКУ), щоб вирішити, чи допустима така державна допомога відповідно до правил державної допомоги.
ДОКУМЕНТИ